לוגו קאלק מחשבונים
עלויות צביעת הדירה

כיצד מחשבים את עלויות צביעת הדירה?

צבע משנה באופן משמעותי מאוד כל חלל. צביעת הקירות מעניקה לסלון, לחדר השינה ולחדרי הילדים את האופי הרצוי עבורם, ובחדר הרחצה ובמטבח צביעה מקצועית מבטיחה מראה נקי ומזמין. צביעת דירה היא גם הדרך היעילה והמשתלמת ביותר לחדש את הנכס ולמחוק את פגמי הזמן. באופן טבעי יש רצון לדעת בדיוק מהי העלות - וכאן בעמוד תמצאו מידע לגבי אופן חישוב הסכום שתעלה לכם צביעת הבית.

הפרמטרים שמשפיעים על המחיר

יש 3 פרמטרים עיקריים שלפיהם יציע לכם צבעי מקצועי הצעת מחיר. אלו הם גם הפרמטרים שמשפיעים על העלות של צביעת הדירה באופן עצמאי, כך שבכל מקרה חשוב להבין מהם.

הראשון הוא שטח הקירות הכולל. המשוואה פשוטה: יותר קירות דורשים יותר צבע, ולכן המחיר מתייקר. חברה לצביעת דירות מפרסמת בדרך כלל מחירונים לפני מספר החדרים, ואילו עבור צביעה עצמאית נדרשת קודם כל מדידה של שטח כל קיר (כלומר האורך כפול הגובה) כדי לדעת כמה קופסאות צבע תצטרכו לקנות.

הפרמטר השני הוא מצב הקירות. אם הקירות ישנים ולמשל זקוקים לתיקוני טיח או לשפכטל, נדרשת עבודת הכנה ולכן העלות תהיה מעט גבוהה יותר. זה המצב גם כשיש צורך בהסרת עובש ופתרון בעיית הרטיבות, או כשמשלבים את הצביעה עם עבודות גבס. בכל המקרים הנ"ל עבודה לא מקצועית עלולה להסתיים באכזבה בגלל הפער בין הציפיות לתוצאה, ולכן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית.

הפרמטר השלישי הוא הגוון המבוקש לכל קיר. צבעים כהים עולים יותר מצבעים בהירים, ועוד מצב שמייקר את המחיר של צביעת הדירה הוא כשרוצים להפוך קיר כהה לבהיר (מפני שנדרשות שכבות צבע רבות יותר). צביעה במספר גוונים או יצירת קירות מיוחדים תייקר גם היא באופן טבעי את עלות הפרויקט.

עלות צביעה לפי מספר חדרים

חברות מקצועיות בתחום מפרסמות מחירונים שבהם כאמור העלות היא בהתאם למספר החדרים בדירה. עבור  צביעת דירות חדר טווח המחירים המקובל הוא 700 עד 1,000 ש"ח. דירות של שני חדרים ניתן לצבוע תמורת 1,600-2,500 ש"ח. בדירות 3 חדרים צביעת כל הקירות תעלה בין 2,800 ל-3,500 ש"ח ואילו צביעה של דירת 4 חדרים תעלה בין 4,000 ל-4,500 ש"ח. כשיש צורך לצבוע גם התקרה המחיר מתייקר בכמה מאות שקלים, גם כן בהתאם למספר החדרים בנכס.

צביעת מטבח בלבד תעלה 700-800 ש"ח וצביעה של חדר רחצה - 800 עד 1,200 ש"ח (בדרך כלל נדרש קודם כל טיפול נגד עובש שכאמור מייקר את העבודה).

האם משתלם יותר לצבוע לבד?

לא בהכרח. אמנם צבעי לדירה גובה תשלום גם על העבודה ולא רק על החומרים, אבל הניסיון והמקצועיות מבטיחים רכישה מדויקת, בעוד אנשים שמנסים לצבוע לבד דירה, ובפרט אם היא גדולה, כמעט תמיד קונים יותר צבע מכפי שצריך (וגם אם לא בהתחלה, כשבאמצע הצביעה הם נתקעים בלי צבע, אין ברירה אלא לרכוש עוד פחים של צבע ומן הסתם לא ניתן לנצל את מה שנשאר). בנוסף זמן הוא משאב יקר ערך לא פחות מכסף, וצביעה לא מקצועית מחייבת השקעה של מספר ימי עבודה.

המאמר באדיבות חברת תצבע לי

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:
דילוג לתוכן