לוגו קאלק מחשבונים
הדברת מכרסמים

כמה עולה הדברת מכרסמים?

עכבר הוא אמנם בעל חיים קטן מאוד אבל עוגמת הנפש של רוב בני האדם כשהם מגלים אותו אצלם בבית או בעסק גדולה מאוד. יחד עם זאת ישנו גם רצון מובן לשלם כמה שפחות עבור פתרון לבעיה הזו, וזה המצב גם כשנתקלים בחולדה - בעל חיים גדול יותר וגם כזה שעלול לנשוך כשהוא מרגיש מותקף. התשובה לשאלה מהי העלות של הדברת מכרסמים משתנה בהתאם לשטח הנכס שבו מטפלים, סוג המכרסם ואופי הפתרון. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט שיעזור לכם להבין מהו טווח המחירים המקובל וכך להזמין איש מקצוע מנוסה ולא יקר מדי.

הדברה בדירה או בבניין מגורים

עכברים וגם חולדות מגיעים למקומות שבהם יש בני אדם בגלל שפע המזון שיש במרחבי המגורים והעסקים שלנו. שני הפתרונות האפשריים הם רעל ולכידה. רעל הוא בדרך כלל פתרון זול יותר, אבל חשוב לקחת בחשבון את העובדה שהמכרסם לא ימות מיד אלא רק כעבור פרק זמן מסוים. מסיבה זו התוצאה עלולה להיות פגר של עכבר במקום נסתר מהעין ומפגע תברואתי. בכל מקרה טווח המחירים הדברת עכברים עבור או חולדות בדירה הוא 200-450 ש"ח, ואילו טיפול בבניין שלם - כולל חדר האשפה, חדר המדרגות, מרחבים משותפים אחרים ובורות ביוב (חולדות עלולות להגיח גם משם) - יעלה 300 עד 800 ש"ח בהתאם לשטח המבנה.

הדברה בעסק

נוכחות של עכבר או חולדה בעסק, ובוודאי שכשיש יותר ממכרסם אחד, היא צרה צרורה. מעבר לנזק המידי לפריטים שאיתם המכרסמים באים במגע, התדמית של העסק עלולה להיפגע באופן חמור, ויש גם מקרים שבהם רישיון העסק יישלל לפרק זמן מסוים. מאחר שהפוטנציאל לנזק כלכלי גבוה בהרבה מעלות הדברת חולדות ועכברים ההמלצה היא לפנות מיד אל איש מקצוע מיומן ואפילו לשלם תוספת מחיר מסוימת לטובת הגעה מידית.

בכל מקרה טווח המחירים המקובל הוא בין 200 ל-650 ש"ח, כשהפרמטרים הרלוונטיים הם שטח העסק והפתרון שנבחר.

מועד השירות

במקרים שבהם נדרשת לכידה של חולדה בשעת ערב מאוחרת או בסוף השבוע, סביר להניח שתתבקשו לשלם תוספת מסוימת למחיר- כ-100-150 ש"ח. בהקשר זה כדאי לציין כי לכידה של חולדה מתבצעת בדרך כלל באופן מידי - באמצעות מוט ייעודי ולפעמים אפילו ביד (כמובן תוך שימוש בכפפת מגן מתאימה - מאוד לא מומלץ לנסות ללכוד חולדה בלי עזרת מומחים בתחום. חולדות הן ערמומיות מאוד, ובשעת סכנה נושכות נשיכות כואבות).

סוגי המלכודות

הדברה של עכברים היא כאמור כמעט תמיד לכידת עכברים (פרט למקרים שבהם ישנו מספר רב של עכברים או שטח גדול - למשל מפעל). ישנם מספר סוגים של מלכודות עכברים, ולרוב השפעת הבחירה ביניהן על המחיר זניחה יחסית. האופציות הנפוצות הן מלכודת קפיץ שהורגת את העכבר באמצעות חבטה רבת עוצמה בגופו הזעיר, מלכודת חשמלית שהורגת את העכבר באמצעות זרם חשמלי ומלכודת כלוב שמשאירה את העכבר בחיים (ובמקרה כזה הלוכד יחזור אליכם פעם נוספת, ייקח את הכלוב וישחרר את העכבר בטבע).

המאמר באדיבות חברת הלוכד – לוכד עכברים בידיים

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:
דילוג לתוכן