לוגו קאלק מחשבונים
הובלת דירה

כמה עולה הובלת דירה ב 2022?

המציאות בשוק הנדל"ן הישראלי, ובפרט ההעלאות המשמעותיות של שכר הדירה, גורמות לדינמיות רבה בתחום. בהתאם ישנו ביקוש נרחב להובלות - בכל רחבי הארץ ולדירות בכל הגדלים. השאלה הראשונה שעולה במקרים אלה היא כמה עולה להוביל דירה, וכאן בעמוד תמצאו תשובה מפורטת.

טווח המחירים המקובל לפי מספר החדרים

באופן עקרוני כל מחירון הובלות שתמצאו מתייחס למחירי העברת תכולת הדירה בהתאם למספר החדרים שבה. מאחר שיש למשל הבדל לא מבוטל בין הובלה של דירת 3 חדרים מכפר סבא לתל אביב לבין הובלה של דירה דומה מירושלים לחיפה, המחירון מציין טווח של מחירים ולא נתון אחד.

עבור הובלה של תכולת דירת חדר טווח המחירים המקובל ב-2022 הוא 500 עד 1,200 ש"ח. כשמדובר על דירה בת 2 חדרים, השירות מתומחר ב-900 עד 1,900 ש"ח.

מי שחי בדירת 3 חדרים ועובר לכתובת חדשה ישלם בין 1,300 ל-2,700 ש"ח, וטווח המחירים עבור דירות 4 חדרים רחב אפילו יותר - מ-1,800 ש"ח ועד 3,500 ש"ח.

כידוע יש בישראל גם דירות גדולות יותר, של 5-6 חדרים, ובנוסף בתים פרטיים - העלות של הובלת תכולה במקרים אלה יכולה להגיע גם ל-5,000-6,000 ש"ח.

איך נקבע המחיר של הובלת הדירה?

על-מנת לעלות לכם על השאלה כמה עולה הובלת דירה, חברה מקצועית ורצינית תברר אתכם את כל הפרטים הרלוונטיים. שימו לב - מי שממהר לתת הצעה בלי בירור מקיף, רק על סמך מספר החדרים, עלול להתגלות כשרלטן.

למעשה, מספר החדרים הוא רק אינדיקציה לעלות ההובלה. בפועל הפרמטר הרלוונטי הוא היקף התכולה. לשם כך תישאלו מה יש בדירה: מכשירי חשמל גדולים (מקרר, מכונת כביסה, מייבש, מדיח כלים, תנור אפייה, מזגנים, מסכי טלוויזיה), רהיטים (מיטות, ספות, ארונות, שידות, כורסאות ועוד), פריטים כבדי משקל (שולחן סנוקר, פסנתר, גופי תאורה גדולים במיוחד) וגם כמה קרטונים יתווספו לכל הנ"ל.

המרחק ליעד

מחיר הובלת דירה מושפע גם מהמרחק בין הכתובת הנוכחית שלכם לכתובת שאליה תעברו. פרמטר זה הופך לבעל משקל רב יותר ככל שמחיר הדלק עולה - וב-2022 כידוע העלות של כל ליטר דלק ובהתאם של כל קילומטר של נסיעה עם המשאית במגמת עלייה.

בנוסף, גם התרבות הפקקים בכל אזורי הארץ מחייבת התייחסות, מפני שעמידה בפקק אינסופי מאריכה את משך העבודה ומגדילה את צריכת הדלק. תזמון שעת ההובלה כך שהסיכון לפקק יפחת עשויה להוזיל את מחיר השירות.

מורכבות ההעמסה והפריקה

שיקול נוסף שמובילים מנוסים מתייחסים אליו כשהם מתמחרים את השירות הוא מורכבות ההעמסה והפריקה של התכולה. במקרים שבהם יש קושי בנגישות אל אחת הדירות המחיר יתייקר, כלומר ינוע לכוון הקצה העליון של הסקאלה. בפרט זהו המצב כשיש צורך במנוף על-מנת להוציא את התכולה מהנכס הנוכחי או על-מנת להעביר אותה אל הדירה החדשה.

כך למשל במקרה של דירה בקומה 4 בלי מעלית וכשחדר המדרגות צר, קרוב לוודאי שיידרש מנוף. גם קושי להעמיד את המשאית בצמידות לבניין עלול להאריך את משך העבודה ולייקר את השירות.

תוספות לשירות

המרכיב העיקרי של שירות הובלות דירות הוא כמובן ההעמסה והפריקה, כלומר העברת התכולה. בנוסף, ייתכן צורך בעוד פעולות וגם הן נלקחות בחשבון בעת חישוב הצעת המחיר. פעולה אחת היא פירוק והרכבה - אם ישנם ארונות גדולים שאי אפשר להעביר אותם כפי שהם, תוכלו כמובן לפרק ולהרכיב בעצמכם - או להפקיד את המלאכה בידי המובילים תמורת תוספת כספית לא גבוהה (וכך להבטיח שהארון ישרת אתכם היטב גם בדירה החדשה וכמובן לחסוך לא מעט זמן).

עוד תוספת שהופכת לנפוצה יותר ויותר היא אריזה - גם במקרה זה התועלת כפולה: גם חיסכון ניכר בזמן, משאב יקר מאוד בימינו, וגם ודאות שכל הרכוש שלכם, לרבות הפריטים הרגישים, יגיע בשלמותו.

מה חשוב לבחון לצד הצעת המחיר?

כאמור השאלה הראשונה שעולה לקראת מעבר דירה היא כמה תעלה ההובלה. יחד עם זאת חשוב לבחון היטב גם את התמורה. בפרט מומלץ לוודא שהחברה שבידיה אתם מפקידים את כל הרכוש שלכם מצוידת בביטוח תכולה מלא. עוד המלצה היא לבקש חוות דעת של לקוחות קודמים, כך שתוכלו להיות בטוחים שמדובר בחברה רצינית ואמינה.

המאמר באדיבות חברת המובילים בישראל: https://www.moving-israel.co.il

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:
דילוג לתוכן