לוגו קאלק מחשבונים

כמה עולה הרחקת יונים בשנת 2022?

יונה היא סמל השלום, זוג יונים הוא ביטוי להרמוניה זוגית ארוכת טווח והיונה היא גם זו שנבחרה לבשר על תום המבול בתנ"ך. מצד שני, במציאות, יונים מביאות איתן - אם אם לא באשמתן, כמובן - לכלוך, רעש ואפילו מחלות. בהתאם מומלץ להרחיק יונים מבנייני מגורים, בתי עסק, מוסדות ציבור ומפעלים. כשמחפשים הרחקת יונים מקצועית, עולה באופן טבעי השאלה כמה עולה השירות - ובכתבה זו תמצאו תשובה מפורטת.

הרחקה בעזרת רשת

אחד הפתרונות הנפוצים ביותר להרחיק יונים ממקומות שהן לא אמורות לקנן בהם הוא רשת. הרשת פשוט מונעת את הגישה של היונים - לתוך מפעלים, למסתורי כביסה, למרפסות שירות ועוד. במקרים אלה העלות נגזרת מסוג הרשת, גודל הפתח שאותו היא אמורה לחסום ומידת הנגישות אליו.

רשת פלסטיק פשוטה תעלה לרוב 10 עד 15 ש"ח למ"ר. רשת עמידה יותר (מפוליאתילן) או שקופה (במקומות שבהם ישנה חשיבות גם לאסתטיות) תעלה 17-25 ש"ח למ"ר. במקומות שבהם נדרשת עמידות לטמפרטורות גבוהות - למשל במפעלים - תותקן רשת ממתכת מגולוונת שמחירה הוא 50-60 ש"ח למ"ר. בשורה התחתונה תשלמו עבור רשת שתגן על מסתור כביסה בין 500 ל-1,500 ש"ח. אם נדרש שימוש בסנפלינג או במת הרמה כדי להגיע למקום ולהתקין את הרשת תיגבה תוספת של 300-500 ש"ח. חשוב לזכור כי פתרון זה מבטיח הרחקת יונים לצמיתות, כך שההשקעה חד-פעמית - אבל התועלת ארוכת טווח מאוד.

דוקרנים נגד יונים

במקומות שבהם לא ניתן או לא כדאי לפרוס רשת - בין אם מטעמים פרקטיים ובין אם מטעמי אסתטיות - הפתרון המקובל הוא הרחקת יונים באמצעות דוקרנים. בפרט פורסים את הסוגים השונים של הדוקרנים על מעקות, אדני חלונות ובעוד מקומות שיונים נוהגות לעמוד בהם ולהשאיר מזכרות לא נעימות. יש שני סוגים של דוקרנים - הפשוטים עשויים מפלסטיק ומחירם הוא 20-40 ש"ח למטר רץ, והעמידים יותר עשויים מנירוסטה ומחירם נע סביב ה-100 ש"ח למטר רץ. כשמחפשים פתרון לטווח ארוך ויחס עלות-תועלת משתלם באמת, דוקרני הנירוסטה מתאימים יותר.

פתרונות נוספים

מרחיק יונים מקצועי משתמש במידת הצורך בפתרונות נוספים כדי להיפטר מהמטרד, כמובן מבלי לפגוע בבעלי החיים אלא רק לגרום להם לקנן או לעמוד במקומות אחרים. כך לדוגמה ניתן להרחיק יונים עם קפיצים בעלות של 60 עד 150 ש"ח למטר רץ. פתרון זה מתאים למשל למזגנים, וכשלוקחים בחשבון את עלות הנזק שעלול להיגרם למנוע של המזגן, ההשקעה כמובן כדאית. עוד פתרון הוא חוט רטט שמתחיל לרעוד כשיונה נעמדת עליו ולכן היונה תמשיך הלאה - המחיר של חוט רטט הוא 80-120 ש"ח למטר. פס הלם חשמלי שמתאים גם הוא למעקות ולגגות עולה 100-200 ש"ח למטר.

המאמר באדיבות אבי אביב מחברת סטופ יונים

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן