לוגו קאלק מחשבונים
ריסוס קן צרעות

כמה עולה ריסוס קן צרעות?

צרעה היא בעל חיים מסוכן. אמנם צרעות לא יעקצו אדם אלא אם כן ירגישו שהוא מאיים עליהן, אבל מצד צרעה יכולה לעקוץ גם יותר מפעם אחת מבלי למות. בנוסף, שיתוף הפעולה בין הצרעות השונות בקן יעיל מאוד ולכן אם צרעה מרגישה מותקפת חברותיה יבואו לעזור לה - כך שהתוצאה עלולה להיות מתקפה של ממש ועקיצות כואבות מאוד. למרות הסכנה המוחשית של קן צרעות בבית או במשרד, ישנו רצון מובן לשלם עבור חיסולו סכום נמוך ככל האפשר - ובכתבה זו תמצאו מידע מפורט לגבי תמחור השירות.

שיטת הפעולה

כדאי לדעת שריסוס של קן צרעות הוא רק שיטת פעולה אחת מתוך כמה אפשריות. אופציה זו מתאימה למקרים שבהם יש נגישות נוחה אל הקן ואין בעיה לרסס אותו. הריסוס מתבצע בעזרת חומר נוזלי או מוקצף, והוא יחסל את כל הצרעות שבקן. לאחר מכן ניתן לנתק את הקן שבנו הצרעות ולסלק אותו מהמקום.

דרך פעולה אפשרית אחרת היא איבוק. פעולה זו נבחרת כשאין גישה ישירה אל הקן - למשל כשהוא בעליית גג. האיבוק מתבצע באמצעות מוט ייעודי (בדומה לעיקרון של מוט סלפי), והאבקה שמשוחררת לעבר הקן תחסל את כל הצרעות שבו.

שיטה שלישית היא פיזור פיתיונות רעילים. הפיתיונות שמבוססים על בשר מפני שזהו המאכל האהוב על הצרעות יונחו מחוץ לקן, הצרעות שמתעופפות בסביבה יאספו אותם ויביאו אותם לקן, וכך כל קהילה תאכל מהבשר המורעל - ותחוסל. הדברה נגד צרעות בשיטה זו מתאימה למקרים שבהם מיקום הקן לא ידוע או שאין שום דרך נוחה להגיע אליו.

טווח המחירים המקובל

במרבית המקרים הדברת קן צרעות תעלה בין 250 לבין 400 ש"ח. אין הבדלים משמעותיים בין המחירים של שיטות הפעולה השונות, והפרמטר העיקרי שמשפיע על העלות של חיסול הקן והצרעות הבעייתיות הוא הנגישות אל הקן ונוחות הריסוס או האיבוק - משום שמהן נגזר זמן העבודה. במקרים מורכבים עלות ההדברה תגיע ל-500-600 ש"ח.

הגורמים שעשויים לייקר את עלות השירות

הגורם העיקרי שעלול לייקר את המחיר של ריסוס קן צרעות הוא כאמור מורכבות הגישה אל הקן. פרמטר נוסף שעשוי להעלות את המחיר ב-50-150 ש"ח הוא המועד שבו נדרש השירות. אם למשל יש צורך בריסוס בהול בסוף השבוע, כנראה שתתבקשו לשלם מעט יותר.

בכל מקרה מומלץ בחום לשלם את הסכום הלא גבוה הנ"ל ולא לנסות להיפטר מקן צרעות בכוחות עצמכם. פעולה לא מקצועית וללא מיגון מתאים עלולה להסתיים במתקפה של צרעות זועמות ולעלות לכם ביוקר. עוד כדאי לדעת ששירות של מדביר אחראי ומנוסה כולל גם ייעוץ לגבי איטום טוב יותר של המקום שבו הצרעות הקימו לעצמן קן - כך שלאחר החיסול של הקן הנוכחי לא יגיעו צרעות אחרות ויתמקמו בחלל.

המאמר באדיבות חברת SOS צרעות – מומחים להדברה נגד צרעות

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:
דילוג לתוכן