האם המשכורת נמוכה לכם מדי?, אולי הגיע הזמן לשיחה עם הבוס. הכנו לכם 8 טיפים של תקשורת בין אישית נכונה המראה איך לבקש העלאה בשכר בצורה יעילה
רבים מהעובדים מתקשים לפנות למעסיק שלהם ולבקש העלאה במשכורת, חלקם פשוט לא יודעים איך. שיחה עם המנהל יכולה להיות שיחה מורכבת ויש להתכונן אליה מראש על מנת לספק את כל התשובות הנכונות. כיצד תקשורת בין אישית נכונה יכולה לעזור בבקשה להעלאה בשכר, הנה כמה טיפים מועילים.
1.שיעורי בית
כדי לבקש העלאה במשכורת מהמנהל צריכה להיות סיבה מספיק טובה לבקשה עצמה, הרי כולנו רוצים העלאה במשכורת אז למה לכם מגיע?. בדקו עם הסובבים אותכם מה השכר שהם מקבלים ( תוכלו לחפש מחשבון מתאים כאן ), כמה זמן הם נמצאים בעבודה, מה ההישגים שלהם עד כה. לא כולם ישתפו אתכם פעולה אך תוכלו לשאול את האנשים שאתם מרגישים איתם בנוח. הבהירו לעובדים שאתם שואלים מכיוון שאתם מעוניינים בהעלאה בשכר ולא באים מחטטנות, לא כולם אוהבים ששואלים אותם כמה הם מכניסים לארנק. אם לא הצלחתם לברר, תמיד תוכלו לגשת למשאבי אנוש ולעשות מחקר קטן מה ממוצע המשכורות לפי התפקיד שלכם.
2. הכירו את המנהל שלכם
כל מנהל אוהב דברים שונים בעובדים שלהם, בדקו מה האופי של המנהל שלכם. האם הוא אוהב יותר הספק עבודה או איכות. האם הוא מעדיף אנשים עם אופי חברותי או שקט. מה התכונות שהוא מעריך בעובדים שלו, האם יש ביניכם נקודות דמיון שתוכלו לשתף.
3. תקשורת בין אישית
דברו עם המנהל שלכם כמה שיותר פנים מול פנים ולא דרך אסמס, טלפון או מייל. כאשר שני אנשים נמצאים באותו מקום, הם מודעים לנוכחות של האדם העומד מולם. קל יותר לשכנע אנשים בשיחה פנים מול פנים מאשר בשיחה מרוחקת. כאשר אנו רוצים לבקש משהו, הרבה יותר פשוט לבן אדם לסרב ולענות בזלזול שלא נמצאים סביבו. אנשים אוהבים לדעת ולהרגיש כאשר עונים על השאלות שלהם עם תשובה ברורה ומספקת. כוח השכנוע הוא תקשורת בין אישית גבוהה.
4. הדגישו כמה אתם חשובים בעבודה שלכם
הראו לאנשים עד כמה כדאי לשמר אתכם בעבודה ושאין לכם תחליף. היו אוזן קשבת לאנשים, הפגינו ביצועים בעבודה, חשפו את הכישורים שלכם מילולית ומעשית. הראו כיצד פתרתם בעיה ביצירתיות וללא קושי, הפגינו רצון לתרום לחברה בין אם זה בתקשורת ובין אם זה הספק עבודה. האמינו שמגיע לכם העלאה במשכורת, דברו על למה מגיע לכם ולא כמה אתם צריכים. הסיבות האישיות שלכם לא יעניינו את המנהלים, הם רוצים לראות עד כמה זה משתלם להם להשאיר אתכם איתם בחברה.
5. נסחו איך אתם הולכים לבקש העלאה בשכר
תקשורת בין אישית הוא המפתח להצלחה בבקשה להעלאה במשכורת. דעו איך להתנסח כראוי. הציגו את הסיבות לבקשה, ההספקים שלכם לאורך זמן ללא שחצנות. האופן שבה אתם מתנסחים יעיד על תשובה חיובית או סירוב מצד המנהל. הקפידו על ניסוח מרשים קצר ומעניין. השתמשו בטון נעים ואל תפגינו לחץ, היו הגיוניים בבקשה שלכם והשתדלו לא להתמסכן.
6. אל תציבו אולטימטום
אם יש דבר המעיד על חוסר הערכה הוא הצבת אולטימטום מול המעסיק שלך. המנעו בכל מצב להגיע לאולטימטום עם הבוס. לדוגמא: "אם אתה לא מעלה לי את המשכורת אני מתפטר". המנהל יראה את זה בעין לא יפה ורק יראה לך כמה לא מגיע לך ולכל עובד יש מחליף. הסיכוי שלכם לקבל העלאה בהמשך ירד משמעותית.
7. שפת גוף
שפת הגוף מהווה 55% מהתקשורת שלנו. הטון מהווה 38% והתוכן עצמו מהווה 7% מהתקשורת בין אישית. המסר שאנו רוצים להעביר לא מתייחס רק במילים שאנו אומרים, אלא למסרים הלא מילוליים. שפת הגוף שלנו מוסרת את רוב המידע והרגש לאדם העומד מולנו. הבסיס לתקשורת נכונה היא כך;
- יצירת קשר עין
- רגליים מצביעות לכיוון המנהל או האיש ממולכם.
- כפות ידיים חשופות ולא מוסתרות בכיסים, מאחוריי הגב וכו' .
8. אל תפחדו לשמוע "לא"
כאשר נעניתם בסירוב לבקשה להעלאה בשכר זה לא אומר שזה סוף הסיפור, תוכלו תמיד לנסות להגיע למשא ומתן. אחד העקרונות של תקשורת בין אישית הוא ניהול שיחה אפקטיבית לכל הצדדים, כל בן אדם עם ערכים והשקפות עולם שונות. כשאר אתם מבקשים בקשה כמו איך לבקש העלאה במשכורת חשבו על איך הצד השני מקבל את המסר. יכול להיות שלו יש מספיק סיבות לענות לכם בשלילה. הביאו דוגמאות דרך השקפת העולם שלו, כיצד העלאה במשכורת תועיל בשבילו ולא בשבילכם. תוכלו לבקש מהמנהל הערכת מצב, כיצד הוא רואה את רמת הביצועים שלכם בעבודה. אל תפחדו לקבוע פגישה נוספת, הפגינו כמה חשוב לכם ההערכה שלו והאם הוא מרוצה מהעבודה שאתם נותנים. אם אתם רואים שיש שיפור בתקשורת תוכלו תמיד לנסות לבקש העלאה בשכר שוב.