fbpx

מחירון קידום אתרים – איך זה מחושב?

קידום אתרים הוא תהליך מורכב, דינמי וכזה שמשתנה מאתר לאתר. כדי לנסות ולהבין כמה יעלה לכם תהליך קידום אתר, תוכלו לעשות שימוש במחשבון קידום אתרים

מחשבון קידום אתרים מקיף יוכל לסייע לכם להבין את אופן תמחור הפרויקט שמציע לכם מקדם האתרים, ומן הראוי יהיה שיקח בחשבון מגוון רחב של פרמטרים. יש לציין בהקשר הזה, כי כל אתר פועל בסביבת תחרות שונה, עם היסטוריית פעילות שונה ומשאבים ותוכניות שנבדלים מאלו של אתרים אחרים הפועלים בנישה בלא מעט משתנים. זאת הסיבה, שמחשבון קידום אתרים צריך לכלול, בין יתר הנושאים אליהם הוא מתייחס, גם את הנקודות הבאות:

פרמטר מספר 1: הותק של האתר המקודם

קידום אתר אינטרנט שכבר צבר ותק, ויש לו קהל יעד שמכיר את המותג, מבצע ממנו מעת לעת רכישות, וגם קיבל אי אילו אזכורים וקישורים ברחבי הרשת, אינו דומה לקידום אתר שזה עתה עלה לאויר. קידום אתרים הוא תהליך שניתן להגביר את האפקטיביות שלו באמצעות פעולות נכונות, אך לא תמיד ניתן להאיץ. מנועי החיפוש השונים, ובפרט גוגל, מתייחסים זקוקים לעיתים לזמן כדי לבחון השפעות שונות של אסטרטגיית התוכן של האתר על מידת המעורבות של הגולשים, השפעת פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר על קבלת קישורים חדשים ממקורות אחרים רלוונטיים, ביקורות גולשים חיוביות ושליליות ואופן המענה של בעלי האתר לתגובות שליליות ועוד. מאחר שחלק מן הבדיקות האלו כרוכות בזמן, ותק משחק תפקיד חשוב ביכולת של מקדם האתר לבצע את עבודת הקידום בפועל.

פרמטר מספר 2: כמות התוכן הקיים באתר

תוכן הוא במידה רבה אחד הקריטריונים החשובים ביותר לעבודת הקידום. תוכן איכותי, רלוונטי, מקצועי, בר סמכות ובעיקר בעל ערך מוסף לגולש, הוא פרמטר הכרחי בכל הקשור לקידום האתר.

אם האתר המקודם אינו מכיל תוכן כזה, ויש צורך לבנות אסטרטגיית תוכן מקיפה שתשים את האתר במקום אחר לגמרי בתוך מספר חודשי קידום, יש לכך השפעה ניכרת על תמחור תהליך הקידום. מחשבון קידום אתרים ייקח בחשבון את הצורך בהפעלת כותבי תוכן, ייתכן שבמקביל, על מנת לגשר על פערי תוכן קיימים באתר.

פרמטר מספר 3: ההיסטוריה של הדומיין

אם בתחילת הדברים עסקנו בותק של האתר, הרי שלהיסטוריה של האתר יש תפקיד מרכזי וחשוב ביכולת לקדם בפועל את האתר ברמת אפקטיביות מספקת. אם האתר נפרץ בעבר, ויש לו היסטוריה של מניפולציה בתחום הקישורים, אם האתר ספג עונש ידני ונפגע בעבר באופן דרמטי מעדכונים שונים באלגוריתם החיפוש של גוגל, יהיה הרבה יותר קשה לקדם את האתר, ואם מקדם האתרים יסכים בכל זאת לקחת על עצמו את תהליך הקידום, הוא גם יתמחר זאת בהתאם.

פרמטר מספר 4: רמת התחרות בנישה

מובן מאליו, שאחד הפרמטרים שיש להם את ההשפעה הניכרת ביותר על מחיר קידום האתרים הוא רמת התחרות בנישה. רמת התחרות היא פקטור מרכזי שישפיע בעבודת הקידום על ההחלטה כמה תוכן לייצר אילו קישורים יש לבנות לאתר, עד כמה חשוב מבנה האתר להתמודדות עם המתחרים העיקריים, כמה כדאי יהיה להשפיע בשיפור מהירות האתר ועוד ועוד.

יחד עם רמת התחרות, גורם נוסף שיכול להשפיע על התמחור הוא היכן מבקש בעל האתר להיות לאחר תקופת המבחן בתהליך הקידום. אם בעל האתר מעוניין להיות מדורג גבוה יותר ממותגים מובילים ומרכזיים בתחום עבור שאילתות חיפוש נפוצות, הדבר יבוא לידי ביטוי בתמחור הפרויקט. לעומת זאת, אם בעל האתר יכוון לא למקום הראשון, אלא רק לעמוד הראשון במגוון גדול של ביטויים, הדבר יוכל לסייע בהוזלה משמעותית של הפרויקט.

פרמטר מספר 5: האם נדרש ידע או הכשרה ייעודית לייצור התוכן?

בחלק מן הנישות שבהם פועלים מקדמי אתרים, לא ניתן להתקשר מול כותב תוכן כללי, מוכשר ככל שיהיה, ונחוץ יהיה לבצע התקשרות מול כותב תוכן בעל הכשר מתאימה, תואר רלוונטי, הסמכה או ניסיון בתחום. מומחים כאלו מתומחרים בצורה שונה בנישות שונות, על פי כללים מקובלים של היצע וביקוש. לאופן ההתקשרות מול כותבי ויוצרי תוכן בנישה יש השפעה גדולה על מחיר הקידום של האתר.

יתרה מכך, בחלק מן הנישות, לצורך קידום האתר, נדרש יהיה להקים ולנהל דף או קבוצת פייסבוק ייעודית, לנהל ערוץ יוטיוב מושקע, להקים פרופיל אינסטגרם או לפרסם מאמרים מקצועיים בפלטפורמות מתאימות. גם להחלטות אלו בתחום התוכן ישנה השפעה ישירה על מחיר תהליך הקידום.

פרמטר מספר 6: נכונות בעל האתר המקודם להטמיע תכנים עם קישורים יוצאים

במהלך עבודת הקידום, ישקיע המקדם, קרוב לודאי, בבניה איטית ומבוקרת של פרופיל קישורים לאתר. כדי שזה יקרה, יפנה המקדם הן לרכישה של קישורים ממקורות מהימנים ורלוונטיים לאתר, והן לביצוע החלפות מול אתרי לקוח ובמקרים מסוימים גם אתרי תמיכה.

לנכונות של בעל האתר המקודם לקלוט לתוכו מאמרי אורח עם קישורים יוצאים יש חלק חשוב באסטרטגיית הקידום משום שנכונות כזו תוכל לאפשר החלפת קישורים אפקטיבית יותר ולהוזיל באופן מסוים את התקציב הנדרש לבניית פרופיל קישורים.

פרמטר מספר 7: בשלות האתר מבחינה טכנית

חלק חשוב ומרכזי בעבודת הקידום של אתרי אינטרנט הוא ביצוע אופטימיזציה מתמשכת של האתר. בתהליך כזה, פועל מקדם האתרים באמצעות שורה של פעולות להתאמת הנראות של עמודי האתר לתוצאות החיפוש במנוע החיפוש.

פעולות כאלו כוללות, למשל, טיוב כותרות מטא ותיאורי מטא באתר, שיפור מהירות הטעינה של עמודים באתר, סידור ההיררכיה והתוכן באתר, טיוב פרופיל הקישורים הפנימיים, שיפור חווית המשתמש באתר ועוד.

בעל אתר שכבר עבר תהליך של אופטימיזציה משמעותית יוכל להנות ממחירים נוחים יותר בתהליך קידום האתר.

פרמטר מספר 8: האם מדובר בפרילנסר או חברה?

עוד החלטה חשובה שיש לה השפעה על התמחור של תהליך הקידום היא האם ההתקשרות מבוצעת מול פרילנסר או מול חברה לקידום אתרים. בעוד שחברה יכולה להציע יתרונות משמעותיים כמו רשת קשרים ענפה, וזמינות באמצעות מספר נציגים ואנשי קשר, פרילנסר בדרך כלל יוכל להציע עלויות מופחתות בתהליך הקידום.

פרמטר מספר 9: מערכת התוכן עליה בנוי האתר

גם למערכת התוכן המשמש לניהול האתר יש השפעה על מחיר הקידום של האתר. בחלק מן הפלטפורמות המשמשות לניהול אתרים קשה הרבה יותר לבצע פעולות באופן רוחבי ויש צורך בביצוע עבודה ידנית מסורבלת, שלוקחת זמן רב, וכמובן מתומחרת כחלק מתהליך הקידום.

פרמטר מספר 10: הניסיון של מקדם האתרים מולו אתם מתקשרים

בסופו של יום, כמו בהרבה תחומים אחרים, בעלי מקצוע נוטים לתמחר גם את הניסיון שצברו בתחום, את הטעויות מהן למדו, ואת ההכשרה שצברו בנושא. זאת הסיבה, שהתקשרות מול מקדם אתרים טרי, שזה עתה סיים קורס קידום אתרים באחת מן המכללות בארץ לא תהיה דומה מבחינת המחיר להתקשרות מול מקדם אתרים מקצועי, שמאחוריו רזומה עשיר של קידום אתרים במגוון רחב של תחומי עניין.