לוגו קאלק מחשבונים
איך לחשב מעמ ומס הכנסה לעוסק מורשה

איך לחשב מע"מ ומס הכנסה לעוסק מורשה?

עוסק מורשה, בשונה מעוסק פטור, אמור להפריש מס מכל רווח שהוא מרוויח בעסק שלו. כאשר אנחנו באים לחשב את מס ההכנסה, חשוב להכיר כלל אצבע בכל מה שקשור לתשלומי המס.

את המס משלמים אך ורק על הכנסות. כלומר, אם יש לעסק שלכם גם הוצאות, הרווח שלכם כמובן קטן וזה מה שאמור להפחית גם מתשלומי המס. על מנת שהוצאה עבור העסק אכן תיחשב כהוצאה לצורך קיזוז מס, ההוצאה אמורה להיות כזו שהיא לצורך ייצור הכנסה. גם אם מדובר בהוצאה שהיא רק באו]ן חלקי עונה על ההגדרה שך הוצאה לצורך ייצור הכנסה, עדיין אפשר יהיה להכיר בחלק הזה ולהוסיף אותו לחישוב לצורך קיזוז המס.

מהן ההוצאות המוכרות למס הכנסה?

הוצאות שמוכרות באופן מלא – אלו הוצאות כמו תשלומי משכורת לעובדים, רכישת חומרי גלם וכדומה.

  • הוצאות שמוגבלות בהכרתן – הוצאות שוטפות אך הן מוגבלות על ידי הרשויות כמו ביגוד, הוצאות לרכב, הוצאות אש"ל וכן הלאה.
  • הוצאות מעורבות – במצב בו העסק מתנהל מתוך הבית, ההוצאות כמו חשמל, מים, תקשורת וכדומה, נחשבות הוצאות מערבות ויש לחשב אותן באופן יחסי בהתאם לשטח המשרד ביחס לשטח של הבית כולו.
  • הוצאות הוניות – כאשר אתם קונים נכס לצורך הכנסה במהלך השנים הבאות, ההכרה בהוצאה זו תהיה באופן חלקי על פי אורך חיי הנכס וזאת כפי שמגדירים במס הכנסה.
  • הוצאות פחת – מס הכנסה קבע כי הוצאות פחת מחושבות בכל שנה באחוזים שנקבעו מראש.. כך לדוגמא הוצאות פחת על מחשב הן 33% מהמחיר המקורי.

דיווח של עוסק מורשה

העוסק המורשה חייב בדיווח שוטף על מנת שיוכל לקבל את ההחזרים בגין הצואת מע"מ. הדיווח אמור להיות חודשי או דו חודשי כאשר העוסק אמור להציג את כל החשבוניות של ההוצאות ולהוכיח שכל אלו שימוש אותו לצרכי העסק. במע"מ בודקים את גובה הכנסות המע"מ של העוסק מול המע"מ שהוא שילם בתוןר הוצאות עבור העסק ובמידה ורמת הוצאות תהיה גבוהה יותר מרמת ההכנסות הרי שהוא יקבל החזר מע"מ. אם התוצאה תהיה הפוכה הרי שהוא יחויב בתשלומי החזר.

עוסק פטור מול עוסק מורשה

העוסק הפטור הוא בעל עסק זעיר שהרווחים שלו אינם מגיעים לתקרה הקבועה בחוק שזה נע בסביבות 100,000 ₪ לשנה. עוסק כזה לא משלם מס על ההכנסות שלו אך הוא גם לא זכאי לקבל החזרי מע"מ על ההוצאות שלו. תמיד כדאי לבחון ולבדוק האם כדשאי לעבור מעוסק פטור לעוסק מורשה כי במקרים רבים   דווקא אפשר להרוויח יותר באמצעות פתיחת תיק עוסק מורשה.

החזרי המע"מ עבור ההוצאות השונות למען העסק עשויים להתברר כשווים במיוחד, יותר מהפטור מתשלומי המס.

בכל מקרה, תמיד כדאי לפנות ולהיעזר בשירות של רואה חשבון כדי שיסייע בדיווחים השוטפים וחישובי המע"מ הרלוונטיים.

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן