לוגו קאלק מחשבונים
לחשב לפני שפותחים עסק בישראל

מה צריך לחשב לפני שפותחים עסק בישראל?

הרבה מאוד אנשים חושבים על פתיחת עסק עצמאי. במיוחד אנשים שהיו שכירים ולא אהבו את התחושה שיש מי שעומד על גבם ומנהל אותם. אז נכון שיש לעבודה בתור שכיר הרבה מאוד יתרונות והרבה מאוד מעלות, בעיקר משכורת קבועה שנכנסת בזמן, אך בהחלט אי אפשר להתעלם מהחסרונות של עבודה במסגרת כזו כאשר אנשים שממש לא מתאים להם לעבוד בצורה כזו, מבקשים לפרוץ את המסגרת ולהיות הבוסים של עצמם.

אז יש כאלה שיגיעו עם הרבה מאוד אמונה בעצמם, ישקיעו כסף, ירכשו מלאי, ישכרו שטח וינסו לקפוץ מים של העסק העצמאי. הבעיה היא שבלי כלים ובלי ידע מקצועי, הקפיצה הזו למים עלולה להסתיים בטביעה שך כל העסק הרבה לפני שהוא בכלל יתחיל לכסות את ההוצאות.

בדיוק בגלל זה חשוב מאוד להיעזר בשירות מקצועי של יועץ עסקי על מנת שפתיחת העסק אכן תיעשה בחכמה ובתבונה.

לפני שאתם יוצאים לדרך...

יש כמה וכמה דברים חשובים אותם אתם חייבים לבדוק לפני שתיכנסו לעניינים.

  • השקעה ראשונית – בדקו כמה יעלה לכם לפתוח את העסק. זה כולל ציוד, מלאי, רישיונות, היתרים, שיפוצים והתאמה של המבנה לצרכי העסק וכמובן עלויות שיווק.
  • עלויות תפעול: יש לחשב את העלויות הקבועות שיהיו לכם עבור ההוצאות השוטפות כגון שכר דירה, משכורות, ביטוח, מיסים וכל עלויות תקורה אחרות הנחוצות לניהול העסק.
  • חישוב עסקי: עליכם לחשב תוך כמה זמן אתם עתידים לכסות את העלויות שלך ולהתחיל להרוויח. כמה מוצרים יהיה עליכם למכור או כמה שירותים לספק. חישוב זה יעזור לכם להגדיר את יעדי המכירה וליצור אסטרטגיות תמחור מציאותיות.
  • תחזית מכירות: חשוב ליצור תחזית מכירות המבוססת על מחקרי שוק, מגמות בתעשייה וקהל היעד שלכם. זה יעזור לכם להעריך את ההכנסות הפוטנציאליות ולתכנן את המשאבים של העסק שלכם בהתאם.
  • שולי רווח: חשוב מאוד לחשב את שולי הרווח עבור המוצרים או השירותים שלכם על ידי הפחתת עלות הסחורה שנמכרה ממחיר המכירה. כך תוכלו להבין מה תהיה הרווחיות ממכירת המוצרים או השירותים מה שיוביל אתכם לקביעת אסטרטגיית התמחור.
  • תזרים מזומנים: חשוב מאוד להעריך את תזרים המזומנים החודשיים כדי להבטיח שיש לכם כל הזמן מספיק כסף כדי לכסות את ההוצאות של העסק תוך שמירה על תזרים מזומנים חיובי.
  • האם ההשקעה כדאית? חשוב לבדוק כמה זמן ייקח לכם להחזיר את ההשקעה הראשונית ועד שתתחילו להרוויח. זה יעזור לכם להעריך את כדאיות הרעיון העסקי וכך לקבל החלטות מושכלות.

תמיד מומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי או רואה חשבון לצורך הכנת תכנית עסקית. רק כך תוכלו להיות בטוחים ששקלתם את כל ההיבטים הפיננסיים הספציפיים לעסק שלכם וכי יש לה עתיד מבטיח.

תמיד כדאי לעצור לפני כל שלב ולבחון האם אכן הדרך סלולה ובטוחה להצלחת העסק.

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן