לוגו קאלק מחשבונים
שחזור דיסק קשיח

איך לשחזר נתונים מכונן קשיח כושל במינימום מאמץ

מהי הדרך הטובה ביותר לשחזר נתונים מכונן קשיח מת?

אחת הדרכים הנפוצות ביותר לשחזר נתונים מכונן קשיח מת היא להשתמש בתוכנת שחזור נתונים חינמית. תוכניות אלה נועדו לסרוק את כל הכונן הקשיח ולשחזר את כל הקבצים שהם יכולים למצוא. אך עדיף לפנות למומחה בתחום אשר יודע את העבודה ויניב תוצאות מוצלחות יותר משחזור הדיסק הקשיח.

שיטות עבודה מומלצות לשחזור נתונים לאחר תקלה בכונן קשיח חיצוני

כאשר כונן קשיח נכשל, הנתונים אובדים. אבל יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשחזר את הנתונים שלכם.

ראשית, עליכם לוודא שהכונן לא סתם נגמר. חברו אותו לחשמל ותראו אם הוא מופעל. אם הכונן הקשיח מופעל ויש לו כוח, אבל הקבצים שלכם עדיין לא נגישים, נסו לבנות מחדש את מערכת הקבצים בכונן הקשיח עם תוכנת צד שלישי כמו Recuva או Stellar Phoenix Data Recovery.

אם אין כונן קשיח חיצוני בכלל ואתם צריכים את הנתונים שלכם בחזרה בדחיפות, נסו להשתמש ביציאת USB של מחשב אחר כדי לחבר את הכונן הקשיח החיצוני ולראות אם זה עובד שוב. עם זאת, ייתכן שזה לא יעבוד כי לפעמים יש בעיה עם כבל ה-USB או יציאת ה-USB גם במחשב אחר.

באיזו תדירות עליכם לגבות את הנתונים שלכם וכיצד לבחור בכלי הגיבוי הטוב ביותר?

גיבויים חיוניים במקרה של אובדן נתונים. אבל אתם צריכים לדעת מתי לגבות את הנתונים שלכם ובאיזו תדירות לעשות זאת. אתם גם צריכים לדעת באיזה כלי גיבוי אתם צריכים להשתמש.

יש הרבה כלי גיבוי שונים בשוק, אבל לא כולם טובים באותה מידה. אין פתרון אחד שמתאים לכולם, לכן חשוב שתבחרו את המתאים לצרכים שלכם.

סעיף זה יעזור לכם לגלות מתי ובאיזו תדירות עליכם לגבות את הנתונים שלכם ואיזה כלי מתאים לצרכים שלכם.

מהו שחזור נתונים ומדוע הוא חשוב?

שחזור דיסק קשיח הוא תהליך של הצלת נתונים ממכשיר או מדיית אחסון שלא ניתן לגשת אליהם כרגיל. שחזור נתונים חשוב מכיוון שהוא יכול לעזור לכם להחזיר את כל הנתונים שאבדו. זה גם יכול לעזור לכם להימנע מהעלות והזמן של צורך בקניית חומרה או כרטיסי זיכרון חדשים.

במקרים מסוימים, שחזור נתונים עשוי לעלות מאות שקלים או יותר. עלות שחזור הנתונים תלויה בסוג המכשיר ובכמות הנתונים שאבדו. אין גם ערובה שכל הנתונים המשוחזרים ניתנים לשימוש.

השימוש במחשב אישי לשחזור קבצים שאבדו הפך לחלק חשוב מהמחשוב העסקי והביתי ברחבי העולם. כלי תוכנה שונים זמינים לשחזור קבצים שנמחקו מכונני דיסק קשיח, טבלאות מחיצות ומערכי RAID בתמונות דיסק וירטואליים, המשמשים את רוב הבלוקים.

ישנן דרכים שונות לדעת אם הכונן שלכם ניתן לשחזור. הדרך הנפוצה ביותר היא להשתמש בתוכנת שחזור נתונים שתסרוק את הכונן הקשיח ותראה מה הוא יכול למצוא. דרך נוספת היא לפתוח את הכונן הקשיח ולהציץ בפלטות. אם הם אינם פגומים, ייתכן שתוכלו לשחזר את הנתונים שלכם עם ציוד מיוחד.

כיצד למנוע מהכונן הקשיח שלך למות

ישנן דרכים רבות להגן על הנתונים שלכם. הדרך הנפוצה ביותר היא להשתמש ב-USB. זה יכול לשמש כדי לאחסן את הנתונים שלכם ולחבר אותם עם מכשירים אחרים.

עם זאת, זו עלולה להיות בעיה אם לא נוקטים באמצעי הזהירות הנכונים. מאמר זה יעבור על כמה מהשיטות המומלצות וטיפים לבטיחות עבור USBs כדי שתוכלו למנוע מהכונן הקשיח שלך למות.

  • השתמשו בכונן קשיח חיצוני: אם אתם צריכים לאחסן כמויות גדולות של נתונים, עדיף להשתמש בכונן קשיח חיצוני במקום להשתמש במקל USB. זה ייתן לכם יותר מקום לאחסון קבצים ולא יפעיל כל כך לחץ על המכשיר עצמו.
  • השתמשו ב-USB מוצפן: אם אתם מתכוונים להשתמש במקל USB, ודאו שהוא מוצפן כך שבמקרה שמישהו ישים עליו את ידו הוא לא יוכל לגשת לאף אחד מהנתונים שלכם מבלי להזין את הסיסמה תחילה .

5 סיבות נפוצות לשגיאות בכונן קשיח - וכיצד למנוע אותן!

כוננים קשיחים הם המקור הנפוץ ביותר לאובדן נתונים. הם עלולים להיכשל עקב מספר סיבות, כולל בעיות תוכנה, נזק פיזי או תוכנה זדונית.

להלן חמשת הגורמים הנפוצים ביותר שגיאות בכונן הקשיח וכיצד למנוע אותן:

  • בעיות תוכנה: ייתכן שמערכת ההפעלה במחשב שלך פגומה או פגומה. ייתכן גם שיש לכם וירוס שגורם לתקלה בכונן הקשיח.
  • נזק פיזי: ייתכן שהכונן הקשיח שלכם ניזוק פיזית ממשהו כמו נחשול מתח, שעלול לגרום לו להפסיק לתפקד כראוי.
  • תוכנה זדונית: ייתכן וירוס משחית את הקבצים שלכם וגורם שגיאות בכונן הקשיח שלכם.
  • שימוש בדיסק: אם את משתמשים ביותר מ-80% משטח הדיסק שלכם, זה יכול לגרום לבעיות באופן שבו המחשב שלכם מתקשר עם הכונן הקשיח.
  • שגיאות איחוי: כאשר אתם מאחים דיסק אז הוא מסדר מחדש את כל הנתונים שלו לבלוקים רציפים כך שזה קל יותר לקריאה. לעומת זאת אם אתם מאחים את הכונן הקשיח יותר מדי, הקבצים שלכם יפגעו ותצטרכו להתחיל מחדש.
גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן