לוגו קאלק מחשבונים
הדלקת נרות חנוכה

איך מדליקים נרות חנוכה? – המדריך המלא

מאיזה צד מתחילים?, מי הוא ה-"שמש" , מה מותר ומה אסור לעשות כשמדליקים נרות חנוכה, איך מדליקים חנוכייה, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים כיצד לחגוג את חג החנוכה לפי ההלכה.

לפני יותר מ-2000 שנה, היוונים כבשו את העם היהודי ואסרו על היהודים לקיים מצוות כמו ברית מילה ולימודי תורה. עם ישראל הצליח להילחם ולכבוש חזרה את בית המקדש כנגד כל הסיכויים. בזמן שהחשמונאים חזרו לבית המקדש, הם גילו שהיוונים החריבו את הכל. הדבר היחיד ששרד הוא פח עם מעט שמן אשר דלק במשך שמונה ימים.  לכן, כשמגיע חג החנוכה, אנו חוגגים את נס פח השמן כדי להזכיר את הניסים שעשה אלוהים לאבותינו כאשר נלחמנו על שמירת היהדות.

איך מדליקים חנוכייה?:

כדי שנדע איך להדליק חנוכייה אנו צריכים לדעת איזה נרות להדליק. ובכן, אפשר להשתמש בכל סוג של נרות חוץ מנרות חשמליים. הנרות שהכי מומלץ להשתמש הוא פתילות כותנה ושמן זית. גם אם אין ברשותכם חנוכייה, תוכלו להניח את הנרות על משטח ישר.
יש להניח את הנרות באותו גובה חוץ מנר "השמש" (הנר שאיתו משתמשים להדליק את שאר הנרות). נר ה "שמש" חייב להיות בולט מעל כולם, לכן הוא יהיה גבוה במעט מהשאר. צריך שיהיה מרווח שווה בין הנרות על מנת שלא יראה כמו מדורה. נרות החנוכה צריכות לבעור כחצי שעה לאחר צאת הכוכבים, אם פספסתם את זמן ההדלקה תוכלו להדליק גם במשך הלילה.

איפה מדליקים נרות חנוכה:

עכשיו כשלמדנו איך מדליקים חנוכייה חשוב לדעת היכן מדליקים אותה.
את החנוכייה נהוג להניח בצד שמאל של הדלת (מול המזוזה) על מנת שנוכל להיות מוקפים במצוות, או על אדן החלון בתנאי שניתן לראות את הנרות גם מהבית.

סדר הדלקת נרות חנוכה:

לאחר שסיימנו לסדר את החנוכייה, יש להדליק את הנרות לפי סדר מסוים. לפני שאנו מתחילים להדליק את נרות החנוכה, אומרים את ברכות ההדלקה (ראו את הברכות בסוף העמוד). בפעם הראשונה שמדליקים את הנרות מברכים שלושה ברכות, בשאר ימי החנוכה מברכים שתי ברכות. לאחר שמסיימים לברך מתחילים להדליק את הנרות.
נציב את הנרות מימין לשמאל אך נדליק את הנרות משמאל לימין. אסור להדליק נר מנר, רק עם נר ה"שמש".
תחילה נדליק את הנר הראשון בחנוכייה, נר  ה"שמש", לאחר מכן מדליקים נר ראשון של חנוכה, בלילה השני מדליקים שתי נרות ובלילה השלישי שלוש נרות. כך אנו שומרים על סדר הדלקת הנרות עד הלילה השמיני שבו מדליקים שמונה נרות.

סדר הברכות להדלקת נרות חנוכה:

ברכת הדלקת נרות חנוכה לפני ההדלקה:

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר (שֶׁל) חֲנֻכָּה.

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁעָשָׂה נִסִּים לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה.

ברכת חנוכה שנאמרת בנר ראשון של חנוכה: 

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן