לוגו קאלק מחשבונים
איך מחשבים את עלויות ההובלה

איך מחשבים את עלויות ההובלה?

מדי יום מתבצעות בישראל הובלות רבות מאוד: במסגרת מעבר דירה, של תכולת משרד או חנות, של פריטים בודדים ויש עוד אפשרויות. המכנה המשותף הוא שכל מי שזקוק לשירות רוצה לדעת כמה עולה הובלה - כדי להבין בפני איזו הוצאה הוא עומד, וגם על-מנת לדעת האם הצעות המחיר שיקבל משתלמות או מופרזות. בכתבה זו תמצאו הסברים מפורטים לגבי אופן החישוב של עלות כל הובלה וגם דוגמאות לטווחי המחירים של הובלות נפוצות.

היקף התכולה

הפרמטר הראשון שלפיו מחושבת העלות של ההובלה הוא היקף התכולה. המשוואה פשוטה: ככל שיש יותר פריטים, כך נדרשים יותר מובילים, ויותר זמן עבודה מצטבר, ולכן המחיר מתייקר. בנוסף, כשמדובר על פריטים בודדים ניתן להוביל אותם עם טנדר, ואילו הובלה של דירה שלמה או משרד כבר מחייבת הגעה עם משאית - מאחר שעלות תחזוקת משאית ועלות כל נסיעה בכלי רכב גבוהות בהשוואה לטנדר, התוצאה היא הבדל משמעותי בתמחור.

כשמצמצמים את היקף התכולה - למשל אם נפטרים מפריטים שאין עוד צורך אמיתי בהם (ע"י מכירה לרבות במחיר סמלי, תרומה לנזקקים או השלכה לאשפה כשהפריט כבר לא תקין) - אפשר להוזיל את עלות ההובלה.

מרחק אל היעד

שירותי הובלות מתומחרים גם על סמך המרחק בין המקום שממנו יוצאת ההובלה ועד למקום שאליו היא מיועדת להגיע. בהקשר זה חשוב לציין שישראל היא אמנם מדינה קטנה, אבל עליית מחירי הדלק וגם הפקקים שהולכים והופכים לארוכים יותר ויותר, בכל שעות היום וברוב אזורי הארץ, גורמים לכך שסעיף זה יהפוך למשמעותי בהצעות המחיר השונות. בדרך כלל כל 20 ק"מ נוספים מעלים את המחיר בכ-100-150 ש"ח.

תזמון הובלה לשעות הערב שבהן הפקקים כבר לא מעכבים את המשאית או הטנדר עשוי להוזיל את עלות השירות. בכל מקרה מומלץ לבחור בחברה בעלת ניסיון רב כדי שההובלה תושלם בזמן קצר ככל האפשר, ותוכלו להתחיל להתאקלם בדירה החדשה (או במשרד החדש, וכו').

מורכבות ההעמסה והפריקה

כשישנם אילוצים ומגבלות שהופכים את העבודה של הסבלים למורכבת יותר, ולכן גם ממושכת יותר, המחיר של השירות עולה - ותנאים קשים במיוחד עלולים לייקר את השירות במאות שקלים. גם כשיש צורך לפרק ולהרכיב רהיטים שונים תיגבה תוספת מחיר - בין 50 ל-100 ש"ח עבור רהיטים קטנים ו/או פשוטים וגם 150-200 ש"ח לרהיטים גדולים ומורכבים.

תשלום עבור אריזה

שירות נוסף שעשוי להידרש בנוסף להובלה עצמה הוא אריזה. במקרה כזה התוספת לתשלום היא בהתאם למספר הקרטונים, כשלרוב מדובר על סכום שבין 400 ל-1,200 ש"ח (עבור אריזת בית פרטי של 5-6 חדרים עם ציוד רב במיוחד). יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון שהחיסכון בזמן משמעותי מאוד אף הוא, ורווח נוסף מהפקדת מלאכת האריזה בידי אנשי חברת ההובלות הוא השקט הנפשי - משום שכל פריט ופריט יזכה לאריזה מוקפדת שתבטיח אפס נזקים לרכוש.

תוספת למנוף

הובלות שמתבצעות באמצעות מנוף כרוכות בתשלום נפרד עבור כלי זה. התשלום הוא לפי שעה, ולכן כדאי מאוד לבחור חברת הובלות שהצוות שלה מיומן מאוד בעבודה עם מנוף. בדרך זו התכנון של ההעמסה ו/או הפריקה וגם היישום של התוכנית יהיו היעילים ביותר שאפשר, משך השימוש במנוף יתקצר, והתוספת לתשלום תהיה מינימלית.

עוד כדאי לדעת שעבור הובלה מדירה בקומה גבוהה במיוחד (קומה 10 ומעלה) או אל דירה שכזו נדרש מנוף חזק במיוחד, והמחיר לשעה יהיה גבוה יותר. טווח המחירים של שעת מנוף "רגיל" הוא 400 עד 800 ש"ח, ואילו עבור מנופים שיכולים להתרומם לגובה רב יותר, המחיר יכול להגיע גם ל-1,000 ש"ח לשעה ואפילו יותר.

דוגמאות לטווחי מחירים

הבסיס של כל חישוב עלות ההובלה הוא מספר החדרים בדירה שמועברת, או לחילופין סוג הפריט שרוצים להוביל (כשמדובר על הובלות קטנות). עבור דירת חדר או דירת סטודיו העלות היא בין 500 ל-1,200 ש"ח. דירת 2 חדרים ניתן להוביל תמורת 900 עד 1,700 ש"ח, הובלת דירות בנות 3 חדרים תעלה 1,500-2,500 ש"ח, דירות 4 חדרים שהן הסטנדרט הנפוץ בימינו מועברות תמורת 1,800-3,200 ש"ח ועבור דירות גדולות יותר העלות יכולה להגיע גם ל-4,500-5,500 ש"ח.

עבור הובלת פריטים בודדים התשלום ברוב המקרים הוא 200 עד 600 ש"ח, בהתאם לגודל הפריט, משקלו והפרמטרים שצוינו כאן בעמוד.

המאמר באדיבות חברת הובלות באביב

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן