לוגו קאלק מחשבונים

סוגי זכוכית, מהיסודות ועד לטכנולוגיה העדכנית ביותר

זכוכית עשויה מתערובת של חול, סודה וסיד. זהו חומר שקוף וקשיח שמשמש ביישומים רבים ושונים כמו חלונות, בקבוקים, קערות ועוד. ישנם סוגים רבים של זכוכית, עם תכונות, שימושים ותהליכי ייצור שונים.

ישנם שלושה סוגי זכוכית עיקריים:

  • זכוכית בטמפרטורה נמוכה: סוג זה של זכוכית משמש לייצור חלונות ופריטים אחרים שצריכים להיות שקופים וקלים לניקוי.
  • זכוכית מחוסמת בחום: סוג זה של זכוכית חזקה יותר מזכוכית בטמפרטורה נמוכה, אך היא עלולה להיסדק אם היא מקבלת מכה חזקה. היא גם יקרה יותר מזכוכית בטמפרטורה נמוכה.
  • זכוכית צפה: לסוג זה של זכוכית יש שכבה דקה בחלק הפנימי שצפה למעלה כאשר היצירה מחוממת, ויוצרת מרווח אוויר בין השכבה הפנימית והחיצונית.

כיצד סוגי זכוכית משמשים במבנים ובעיצובים אדריכליים

החומר הפעיל של זכוכית הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בשימוש בבניינים ובעיצובים אדריכליים.

היא משמשת בסוגים רבים של מבנים, מגורדי שחקים ועד בתים. סוג הזכוכית המשמשת בבניין תלוי בייעוד שלה מפני שבנייני זכוכית מיוצרים בדרך כלל עם שילוב של שני סוגי זכוכית או יותר.

לדוגמה, אם המבנה זקוק לבידוד תרמי, הוא ישתמש בסוג זכוכית שלא מאפשר לחום לעבור דרכו בקלות. אם הבניין זקוק לשקיפות, הוא ישתמש בסוג המאפשר מעבר אור אך לא גלי חום או קול.

סוגי זכוכית שונים המשמשים במבנים גורמים להם להיראות ייחודיים והם גם מספקים רמות שונות של הגנה ונראות בהתאם למה שהם מיועדים.

מהי זכוכית לחלון?

זכוכית לחלון היא תוספת יפה ופונקציונלית לכל בית. היא יכולה להיות מגע דקורטיבי המשלים את העיצוב ומכניס אור שמש טבעי לחדר. זכוכית מסוג זה היא סוג של זכוכית העשויה מחומרים מותכים ומוצקים והיא משמשת בדרך כלל בבניינים לחלונות, דלתות, צוהר, קירוי ועוד. כמו כן, היא מגיעה גם במגוון צורות וגדלים, כגון מרובע, מלבני ועגול.

כשמדובר בחלונות, ישנם שני סוגי זכוכית. זכוכית בטיחותית וזכוכית מחוסמת. זכוכית בטיחות עשויה מחומר בלתי שביר והיא משמשת בדרך כלל לחלונות שעומדים להיות חשופים לפגיעה. זכוכית חלון מחוסמת עשויה משכבה דקה של מתכת הדחוסה בין שתי שכבות של פלסטיק מגן והיא בעלת חוזק גבוה יותר מזכוכית לחלון בטיחות.

זכוכית מחוסמת היא הסוג הנפוץ ביותר של זכוכיות לחלון. היא נוצרת על ידי חימום חומרים מותכים לטמפרטורות קיצוניות על מנת להפוך אותם לעמידים יותר, וכתוצאה מכך חומר חזק במיוחד שיכול לעמוד בפני שבירה גם כאשר הוא נפגע בעוצמה רבה.

איך מחשבים מחירי חלונות ודלתות לפי מ”ר

חישוב עלות החלונות והדלתות הוא תהליך קשה והסיבה לכך היא שהעלות של חלון או דלת משתנה בהתאם לגורמים רבים.

הדרך הטובה ביותר לחשב את העלות למטר מרובע היא באמצעות נוסחת תמחור המותאמת אישית. נוסחה זו לוקחת בחשבון את כל ההיבטים כולל חומרים, התקנה, עלויות עבודה וכו'. בעזרת נוסחה זו תוכלו לחשב את העלות הכוללת של החלונות והדלתות שלכם בדקות.

העלות של חלון או דלת מבוססת על גודל הבית שלכם. עלויות החלון והדלת למטר מרובע מחושבות על ידי הכפלת השטח של החלון או הדלת בעלות למטר מרובע.

הנוסחה היא:

  • עלות חלון למטר מרובע = שטח חלון x עלות למטר מרובע
  • עלות דלת לרגל רבוע = שטח דלת x עלות לרגל רבוע

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל השאלות בנושא סוגי זכוכית, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן