לוגו קאלק מחשבונים
שיפוץ בשנת 2022

כמה עולה לשפץ בשנת 2022?

שיפוץ דירה הוא פרויקט מורכב שמחייב השקעת זמן וכסף. מצד שני, בעידן שבו מחירי הנדל"ן לא מפסיקים לעלות, וכשלוקחים בחשבון שכל שיפוץ מעלה באופן משמעותי את ערך הנכס, זוהי השקעה חכמה. כדי להבטיח מקסימום תשואה ותועלת כדאי להבין איך בעצם נקבעת העלות של השיפוץ - בעזרת המידע בעמוד זה.

שיפוץ קוסמטי או שיפוץ מקיף?

פרמטר אחד שמשפיע באופן משמעותי על מחיר השיפוץ הוא שטח הבית (או המשרד, החנות וכו'). המרכיב הדומיננטי השני הוא היקף העבודות, ובפרט אופי הפרויקט - האם מדובר בשיפוץ קוסמטי או בשיפוץ מקיף שכולל גם החלפת תשתיות. מצד אחד כדאי לנצל את ההזדמנות ולחדש תשתיות שהתיישנו, ובפרט צינורות ולוחות חשמל. מצד שני העלות מתייקרת במידה ניכרת. בהתאם ההמלצה היא לבקש מכל קבלן שיפוצים שמגיע לנכס שתי הצעות מחיר, האחת לשיפוץ מלא והשנייה לשיפוץ חלקי, וכך להבין מה ניתן לבצע במסגרת התקציב הנתונה.

טווח המחירים האפשרי של שיפוץ קומפלט

עוד דרך לקבל תשובה לשאלה שבכותרת, עוד לפני הפניות לחברות ולקבלנים בתחום, היא למצוא מחירון עדכני. באתר של כל חברה שמכבדת את עצמה תמצאו מחירון שיפוצים שכדאי לבדוק. המחירון כולל פירוט של העלות של רכיבי השיפוץ האפשריים וגם טווח מחירים לשיפוץ קומפלט. ברוב המקרים הסכום הדרוש לטובת שדרוג מקיף של הנכס בכל ההיבטים ובכל החדרים הוא 60,000-130,000 ש"ח. כמובן שניתן גם לשפץ בסטנדרטים גבוהים במיוחד, ואם מדובר על בית פרטי גדול או דירה שמשתרעת על שטח רחב, העלות יכולה להגיע גם ל-200,000-250,000 ש"ח (ומן הסתם להעלות את ערך הנכס במאות אלפי שקלים ואפילו בסכומים של 7 ספרות).

תמחור מפורט של כל רכיב

על-מנת להוזיל את העלות הכוללת, כדאי לבקש הצעת מחיר מפורטת במיוחד. כך למשל במסגרת שיפוץ חדר אמבטיה ישנם רכיבים רבים אפשריים: פירוק האמבטיה, התקנת מקלחון, פירוק חיפוי הקיר, החלפת חיפוי רצפה, החלפת אסלה, התקנת כיור ועוד. כשמבינים מהי העלות של כל פעולה, אפשר לשקול את נחיצותה, כמובן ביחס למצב הקיים.

חשיבה לטווח ארוך

הרצון לשלם מעט ככל האפשר עבור שיפוץ מובן. גם אם מדובר בהשקעה משתלמת מאוד, בשלב הראשון מרגישים בעיקר את ההוצאה הכספית - ובמציאות כלכלית מורכבת ומאתגרת, לא קל לעמוד בכך. יחד עם זאת חשוב לזכור כי שיפוץ הוא פרויקט חד-פעמי במהותו, ושקרוב לוודאי שהשדרוג הבא של הנכס יתבצע רק בעוד 15-20 שנים ואולי אף יותר. בהתאם מומלץ לא להתפשר על איכות החומרים שבאמצעותם יתבצע השיפוץ - גם אלה ה"לבנים" (הנראים לעין - ארונות, דלתות, כיורים וכו') וגם אלה ה"שחורים" (הסמויים מהעין, למשל צינורות). חברת שיפוצים ותיקה ואמינה תעזור לכם לבחור נכון ולהגיע ליחס עלות תועלת אופטימלי.

המאמר באדיבות קבלן שיפוצים מחברת המשפצים בישראל

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן