לוגו קאלק מחשבונים
מערכות סולריות

כמה עולה ניקוי מערכות סולאריות?

חשמל מהשמש הפך בשנים האחרונות למושג מדובר מאוד. למעשה, לא רק שיותר ויותר אנשים מדברים על הדרך המתקדמת והנקייה לייצר את המשאב החיוני, אלא שביותר ויותר מקומות מותקנות מערכות סולאריות שמפיקות חשמל מהשמש.

כל מי שכבר התקין לוחות שקולטים את הקרניים העוצמתיות וממירים את האנרגיה שלהן לכדי חשמל חייב להקדיש תשומת לב גם לתחזוקתם של הלוחות - ואחת הפעולות הבסיסיות היא לנקות אותם. בהתאם באופן טבעי עולה השאלה כמה עולה לנקות מערכות סולאריות, ובכתבה זו ננסה לענות עליה.

הפרמטרים שמשפיעים על עלות השירות

חשוב להדגיש מיד: אין תשובה חד-משמעית לשאלת המחיר של ניקוי פאנלים סולאריים. סיבה אחת למנעד הרחב יחסית של המחירים ולכך שאין מחירונים מוסכמים היא שהתחום עדיין בראשית הדרך. סיבה שנייה היא ההבדלים המשמעותיים בין המערכות השונות. לעומת זאת כן אפשר לדעת מהם הפרמטרים שמשפיעים על הצעות המחיר שתקבלו כשתרצו להזמין אנשי מקצוע שינקו את הלוחות.

הפרמטר הראשון הוא באופן טבעי גודל הפאנלים. ככל שהלוחות גדולים יותר, כך נדרשת עבודה רבה יותר והמחיר יעלה, אם כי לא בשיעור ניכר. הפרמטר השני הוא מצבם של הפאנלים הסולאריים. ככל שרמת הלכלוך רבה יותר, כך יש צורך במאמץ רב יותר כדי להגיע לניקיון מוחלט, ולכן ההמלצה (מסיבות רבות) היא לבצע ניקוי מקצועי של מערכות סולאריות אחת למספר חודשים ולא בתדירות נמוכה.

עוד פרמטר שלפיו תינתן הצעת מחיר לניקוי מערכת סולארית הוא המיקום שלה, וליתר דיוק מידת הנגישות אליה, והפרמטר הרביעי הרלוונטי הוא האזור בארץ שבו נמצא הלקוח (אם כי ישראל היא בסופו של דבר מדינה קטנה, כך שאין צורך בנסיעות ארוכות מדי).

התמורה למחיר ניקוי הפאנלים הסולאריים

כל שירות נבחן לא רק על סמך המחיר אלא גם על סמך התמורה, ובעצם על-פי היחס שבין העלות לתועלת.

במקרה של ניקוי מערכות סולאריות התועלת כפולה: ניקוי איכותי מבטיח יעילות גבוהה של הלוחות וניצול מקסימלי של אור השמש. לוחות מלוכלכים - מכל סיבה שהיא: לשלשת יונים, אבק, עלים ועוד - יקלטו רק חלק מקרני השמש, ולכן תפוקת החשמל שלהם תרד.

על-פי מומחים בתחום ההבדל בין פאנל נקי לפאנל מלוכלך עשוי להגיע לעשרות אחוזים!
התועלת השנייה היא הארכת תוחלת החיים של הלוחות, כך שההשקעה בהתקנתם תמשיך להחזיר את עצמה ולהניב תשואה נאה במשך שנים רבות. בהתאם הניקוי הוא פעולה משתלמת במיוחד בהיבט הכלכלי.

למה חשוב כל כך לנקות את הלוחות הסולאריים באופן מקצועי ולא לבד?

באופן עקרוני ניתן לנקות את הלוחות הסולאריים גם בלי להזמין אנשי מקצוע בתחום. יחד עם זאת אסור לשכוח שמדובר במתקנים רגישים מאוד, וכל פעולה לא מיומנת עלולה לגרום להם לנזק חמור ואפילו בלתי הפיך.

בנוסף, ברוב המקרים, הלוחות מותקנים על גגות ועבודה בגובה בלי המיומנות המתאימה וציוד המגן הנכון היא פשוט סכנה. רק ניקוי לוחות סולאריים עם חברה מקצועית מאפשר לשמור גם על הפאנלים עצמם וגם על חיי אדם.

איך לנקות פאנלים סולאריים בעלות מינימלית?

השיטה היעילה ביותר לנקות לוחות סולאריים היא בעזרת לחץ מים גבוה. ניקוי מערכות סולאריות בדרך זו מנצל את העוצמה שיש בזרם מים חזק כדי לסלק את כל הלכלוכים מהלוחות בפרק זמן קצר ככל האפשר, כולל במקומות שבהם הנגישות אל הפאנלים מוגבלת. יתרון נוסף הוא שאין צורך בחומרים כימיים שעלולים להזיק למתקנים הרגישים.

השימוש במים "בלבד" הופך את הפתרון למשתלם כלכלית ובמקביל ידידותי לסביבה - ולכן זוהי האופציה המומלצת לתחזוקתן של המערכות המתקדמות שעוזרות לנו לצמצם את הפגיעה בכדור הארץ.

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן