לוגו קאלק מחשבונים

כל מה שאתם צריכים לדעת על מחשבון משכנתא הפוכה

משכנתא זו נועדה לספק פתרונות מימון לאנשים מעל גיל 60, אך רק עד 60% מערך הנכס. הלוואה זו ניתנת כנגד שעבוד נכס קיים לכל מטרה. בואו נרחיב על מחשבון משכנתא הפוכה.

מהי משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא הלוואה המאפשרת לכם לשעבד את הנכס שלכם תמורת כסף עד שתהיה מוכן למכור אותו. זה דומה למשכנתא רגילה שבה המלווה ייתן לכם כסף בצורה של הלוואה כדי שתוכל לרכוש דירה.

בנוסף לכך, משכנתא הפוכה היא גם הלוואה המובטחת בהון העצמי בבית שלכם, שיכולה להועיל לאדם עם אתגרי תזרים מזומנים. זה מיועד ליחידים או אפילו לזוגות שהם מעל גיל 60 ואין להם צורך בפנסיה שלהם מכיוון שהם בעלי רכוש מוחלט.

אתם יכולים להשתמש בנכס כבטוחה להלוואה, או שהמלווה יכול לקנות אותו בתשלומים. הרעיון הוא שבמשך כל תקופת ההלוואה תמשיכו להשתמש ולגור בביתכם כאוות נפשכם.

איך לחשב במחשבון משכנתא הפוכה

מחשבון משכנתא הפוכה ניתן למצוא באתרי אינטרנט וניתן לחשב שם את כל החישובים שצריכים. בנוסף ניתן להתייעץ גם עם מומחים לגבי כל התלבטות ושיובילו אותכם בתהליך.

כאשר משתמשים במחשבון משכנתא הפוכה, ניתן לחשב את סכום ההלוואה שאתם מעוניינים לקחת, ולראות כמה תצטרכו להחזיר בכל חודש.

זה עובד על ידי כך שאתם מכניסים את:

  • סכום ההחזר החודשי שאתם מעוניינים להחזיר
  • את גובה הריבית של מקום ההלוואה שממנו אתם מעוניינים לקחת
  • את משך השנים אליה תתחייבו להחזיר את סכום הלוואה

בהתאם לכל הנתונים שהזנתם במחשבון, הוא יחשב לכם כמה הלוואה אתם צריכים לקחת כדי לעמוד בתנאים בלי להצטרך למשכן או למכור דברים מה שמאפשר יותר מרווח נשימה ובלי להיות עם יד על הדופק.

לדוגמא:

אם אתם מזינים במחשבון שאתם רוצים החזר חודשי של 1500 ש"ח בחודש, בהתאם ל6% שמקום ההלוואה מציע לכם לתקופה של 3 שנים תצטרכו לקחת הלוואה של 49,307.

היתרונות העיקריים של משכנתא הפוכה הם:

  • ההלוואה ניתנת ללא הגבלת זמן
  • ההלוואה ניתנת ללא תלות בכושר החזר
  • אין צורך בעשיית ביטוח חיים

כשהתשלומים החודשיים נעלמו, אין צורך לדאוג לגבי שרשור מחודש לחודש.

צורת ההחזר ההלוואה למשכנתא הפוכה

  • שיטת החזר בלון – ללא החזר חודשי, תשלומי קרן וריבית בתום התקופה
  • שיטת החזר גרייס – תשלומי ריבית בלבד, קרן בסוף תקופה
  • ניתן לפרוע חלק יחסי מההלוואה בכל זמן נתון

לכל מי ששוקל משכנתא הפוכה, ישנם מספר גורמים חשובים שתמיד יש לקחת בחשבון לפני שעושים את הקפיצה. קודם כל, כל הלוואה שווה לקחת בהנחה שהיא תיתן מענה לצורך מסוים ותשפר את מצבנו הכלכלי.

משכנתא הפוכה נותנת מענה למי שנמצא במצב כלכלי קשה. ניתן לקבל את המשכנתא ההפוכה במחיר סביר והיא גדלה עם הזמן ככל שתיק ההלוואות שלכם גדל. ישנם אנשים רבים אשר תלויים בהלוואות אלו מדי יום ויש יותר שנכנסים לבתים של קשישים אזרחים ישראלים מדי שנה.

מה הם התנאים למשכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא הלוואה שיכולה לעזור לכם ללוות כנגד ההון העצמי בבית שלכם. ההלוואות נמשכות בדרך כלל רק כמה שנים ולעיתים קרובות מגיעות עם הגבלות על כמות הכסף שהם יכולים ללוות. ניתן ללוות כסף עד 70% מהערך על ביתם ולהחזירו על פני מספר שנים.

עבור אנשים מסוימים עם מוות קרוב, משכנתא הפוכה יכולה להיות מסוכנת. חשוב לוודא שהנכס שלכם באמת רשום על שמך לפני שאתם מגישים בקשה.

כאן נדגיש שככל שהלווים מבוגרים יותר, כך יקבלו הריבית על הלוואת המשכנתא ההפוכה נמוכה יותר. הכל כמובן לפי שני המומחים הללו: שמאי רכוש ובנקאים.

להלן התנאים העיקריים של משכנתא הפוכה לגיל השלישי:

  • הלוואות משכנתא הפוכה זמינות למי שגילו לפחות 60 ובבעלותו נכס המשמש לבטוחה להלוואה.
  • זוהי הלוואה שבדרך כלל אינה דורשת החזר חודשי וניתן להחזיר אותה לאחר שנים רבות. כך, הלווה אינו מחויב לסכום/מגבלה קבועה בהכנסה.
  • כל בעלי העניין צריכים להיות מסוגלים לחתום בבירור ובמודע על מסמכי ההלוואה שסופקו להם. בנוסף, ניתן למנות ילדים במסמך המאשר את ההבנה.
  • לפעמים בעת קבלת הלוואה, הנכס שאתם מתכוונים לקנות יירשם על שמך. עם זאת, נפוץ יותר שהנכס רשום על שם אחד או אחד מהבעלים המשותפים שלכם.
  • כדי לקבל משכנתא הפוכה, המלווה שלכם ידרוש ממך ציון אשראי גבוה. ניתן לצפות מקרנות ההלוואה גם לשלם עבור כל התחייבויות החוב הקיימות, כמו גם כל מטרה/מטרה אחרת של הלוואה.

למידע נוסף אודות מחשבון משכנתא הפוכה, אנו ממליצים לקרוא באתר ירושה עצמית בכתובת - https://yerusha-atzmit.co.il

האם משתלם לעשות משכנתא הפוכה

האפשרות לשעבד את הדירה שלכם היא לא אפשרות שנמליץ אי פעם. עם זאת, במקרים רבים זוהי אפשרות מצוינת להורים שרוצים לקנות מקום לילדיהם בהקדם האפשרי ואין להם אפשרויות אחרות.

יש לציין כי לא כל הבנקים המעניקים משכנתאות מאפשרים מסלול משכנתא הפוך. זה יוצר מצב שבו זה לא כל כך תחרותי, אז נצל את היתרונות של אפשרויות הלוואה אחרות בחוץ.

אנו מקווים שתצליחו בכל דרך אשר תלכו, ומקווים שמאמר זה נתן לכם רקע בנושא מחשבון משכנתא הפוכה.

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן