לוגו קאלק מחשבונים
לימודי אנגלית אמירם

מי צריך לעשות מבחן אמיר"ם?

במאמר זה נסביר מהו מבחן אמיר”ם, מה ההבדל בין מבחן זה למבחן אמ"י”ר ואלו אנשים צריכים לעשות אותו.

מבחן אמיר”ם (ר”ת אנגלית מיון לרמות ממחושב) הוא מבחן ממוחשב באנגלית שנועד לעזור לאנשים להכיר מהי רמת השליטה שלהם בשפה האנגלית. המבחן מותאם לתלמידים, מורים והורים כאחד שרוצים לשפר את כישורי האנגלית שלהם בכדי לקבוע את רמת האנגלית שלהם.

מבחן זה הוא כמו מבחן אמי”ר, אך ישנם כמה הבדלים משמעותיים. ההבדל הבולט ביותר הוא שהבחינה של אמי”ר היא בחינה מנייר ומותר להשתמש בה בכתיבה בעיפרון, בעוד שבמבחן אמיר”ם משתמשים במחשב ומקלדת.

הסיבה שבגללה מבחן אמיר”ם מתבצע על מחשב היא בגלל שסוג השאלות הן "אדפטיביות" - מה שאומר שהן משתנות תוך כדי רמת ההתקדמות שלכם בכל שאלה. כמו כן, לוקח פחות זמן להשלים מבחן ממוחשב כי יש יותר זמן שניתן לשאלות בודדות מאשר במבחן בכתיבה.

עם זאת, בגלל הצורה בה מחשב המרכז הארצי את הבחינות, כנראה שלא יהיה הבדל בין סיכויי ההצלחה שלכם בין מבחן אמיר”ם למבחן אמי”ר. עבור רוב התלמידים, הציון שיקבלו בכל אחד מהמבחנים הללו יהיה תלוי בעיקר בשליטה שלהם בשפה וביכולות האישיות שלהם. מכיוון שסוגי השאלות במבחן אמיר”ם דומים לאלו שבמבחן אמי”ר סביר להניח שתתכוננו לשני המבחנים באופן דומה, גם למבחן הממוחשב וגם למבחן בכתיבה ידנית.

למי כדאי לעשות מבחן אמיר"ם?

אנגלית היא דרישה מרכזית בכל תכנית לימודים לתואר ראשון, בין אם זה במכללה או באוניברסיטה. כדי לקבל פטור מקורסי האנגלית צריך לגשת למבחן אמיר”ם. הסיבה לכך היא שהרבה יותר קל להשתפר בבחינות האלה מאשר ללמוד חלקים שלמים בכל שיעורי האנגלית. שיפור ברמה אחת או שתיים באנגלית מזכה לעתים קרובות בפטור, ובמקרים מסוימים אפילו תקבלו פטור מ-3 קורסים.

בעקבות כך, מבחן אמיר”ם הוא אופציונלי עבור אנשים שרוצים לקבוע את רמת האנגלית שלהם. בחלק מהמוסדות האקדמיים ניתן לעשות את מבחן אמיר”ם במקום מבחן אמי”ר מכיוון שיש לו פרקים באנגלית וציון שונה שמחליף את הציון של הבחינה הפסיכומטרית.

קורסי האנגלית במכללות מבוססים לרוב על נוכחות חובה ודורשים שיעורי בית, מטלות ולעיתים אפילו עבודת תרגום. בסוף הסמסטר, אתם תצטרכו לעבור בחינה שתמדוד את הציונים שלכם באנגלית.

מעבר לבזבוז האדיר של זמנכם, הקורסים הללו עולים גם אלפי שקלים, אותם תוכלו לחסוך בקלות אם רק תעברו את מבחן אמיר”ם. כמו כן, סולם הניקוד של מבחן אמיר”ם שונה מזה של מבחן פסיכומטרי וקל להמיר אליו ציוני פסיכומטרי.

איך נרשמים למבחן אמיר"ם

רוב בחינות אמיר”ם מתקיימות במוסד אקדמאי שאליו מגיעים ללמוד סטודנטים. לכן, אם ברצונכם להירשם לבחינה, עליכם לפנות למוסד הספציפי בו תלמדו לקבלת מידע על הרשמה למבחן זה על ידי נהלי התשלום. ברוב הפעמים ההתקשרות עם המוסד מתבצעת ישירות ופרטי התשלום מפורטים באתר שלהם.

כמו כן, ניתן לעשות בחינת אמיר”ם באמצעות אתר האינטרנט של המרכז הארצי להערכה ובחינות מקדימות. הנבחנים יוכלו לגשת לכל אחד ממרכזי הבחינות ברחבי הארץ (בניגוד לבחינות הפסיכומטרי והאמי”ר המתקיימות באוניברסיטאות ובבתי ספר שונים). אנו ממליצים לעיין בנהלים של ההרשמה למבחן אמיר”ם במרכז הארצי להערכה ובחינות מקדימות.

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא מי צריך לעשות מבחן אמיר”ם, מקווים שניתן לכם כל הידע הנדרש ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

גם זה יעניין אותכם:
קטגוריות נוספות:
מחשבונים שימושים:

חדש באתר CULC - פורטל מחשבונים

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CULC פורטל המחשבונים של ישראל 💝

דילוג לתוכן